hulp bij stress
Eerste hulp bij stress

Eerste hulp bij stress

Geplaatst 21.05.2014

10 handige Tips voor als de druk je even te veel wordt!

Vaak heb je niet de mogelijkheid om aan stress te ontkomen. Je kan je wél beschermen tegen de negatieve gevolgen van stress door bewust voor positiviteit in je leven te kiezen en minder aandacht te geven aan de negatieve dingen. Probeer het eens!

1. Minder taken: Multitasken geeft veel onrust in je leven. Je zal er ook niet in slagen om 10 taken tegelijkertijd naar eigen tevredenheid af te ronden. Kies daarom bewust voor je taken en werk deze een voor een met volle aandacht af. Elke keer als je een taak voltooid hebt, zal je voldoening voelen.

2. Media-stop: De media is vol van negatieve berichten en nieuws. Al het onrecht in de wereld kost je heel veel energie. Het maakt je boos, verdrietig en machteloos. Kies daarom bewust voor positieve input, zoals een wandeling in de natuur, een mooi boek of muziek of het gezelschap van vrienden.

3. Leef met dankbaarheid: Zet je leven eens in het positieve licht en denk aan alles (materieel of immaterieel) dat je al hebt in plaats van wat nog wilt hebben.

4. Zorg goed voor jezelf: Neem tijd voor jezelf en zorg goed voor jezelf. Doe iets wat je al sinds lang wilde doen of doe juist even helemaal niets. Door iets nieuws te ondernemen, stimuleer je je brein en kan je uit je dagelijkse routine stappen.

5. Adem in en adem uit: Door bewust adem te halen, keer je jezelf naar binnen en kan je jezelf afsluiten voor hetgeen waarvan je stress ervaart. Je adem wordt dan vanzelf weer diep en rustig en dat zal de spanning in je lichaam los maken.

6. Ga bewegen: Bewegen en sporten zijn een belangrijke schakel voor je lichaam. Door het stimuleren van je bloedcirculatie worden stoffen die het lichaam heeft aangemaakt tijdens stressvolle situaties (adrenaline) afgevoerd.

7. Laad jezelf op met positiviteit: Geef juist energie aan positieve dingen in je leven, klein of groot. Je familie, vrienden, de seizoenen, en bloesem of een glimlach. Door aandacht te geven aan positieve dingen laad je je batterij op!

8. Wees vriendelijk: Als je aardig omgaat met je omgeving, dan zal je zelf ook vriendelijkheid ervaren. En dat maakt gelukkig! Dus hou op met klagen en glimlach 🙂

9. Luister naar je hart: Neem een moment om goed naar je eigen gevoel te luisteren. Geeft je relatie, werk of vriendschap niet meer voldoende vervulling? Probeer hier dan verandering in te brengen.

10. Jezelf zijn: Wees aanwezig en bewust in je lichaam. Voel jezelf van binnenuit en draag uit wie je bent en wat je voelt. Dan leef je in het hier en nu en dat maakt je stressbestendig.

+ laat je masseren! 🙂 Dat het ondergaan van een massage een positief effect heeft op zowel psychische als lichamelijke gezondheid is wetenschappelijk bewezen. (lees hier het artikel). Maar je wordt er gewoon ook gelukkig van! Je kan particulier verschillende massagevormen ondergaan of neem op je werk een stoelmassage!

Door: Vitallife

Check de Blog voor updates over deze en andere klanten en de website voor meer informatie over Vitallife stoelmassage.

 

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *